Fotboll är världens roligaste sport!

Kan vi spola tillbaka tiden sisådär 10 år? När jag hade mitt bästa fotbollsår i ÖSK. Vill uppleva glädjen & känslan igen! Jag hade en känsla för ca två månader sen att detta kunde bli en minst lika bra säsong. Har ju haft uppehåll i fyra år ca pga. knäskadan.. Men nu kändes det som om jag var på väg tillbaka. Att få snöra på sig fotbollsskorna och lira tillsammans med helt underbara tjejer det är GLÄDJE på hög nivå för mig! Jag blir en helt annan person när jag får på mig fotbollsskorna, jag blir så oerhört glad och skrattar åt allt. Åh, jag ville så gärna spela fotboll denna säsong. Det kändes ju så himla bra!! FAN FAN! Men livet har sina med & motgångar, just nu är det motgångar.
 
Lördagens träningsmatch slutade inte som jag riktigt hade tänkt mig.. Det slutade med en eftermiddag på akuten och första ambulansturen för mig. Jaa, vad ska man säga, min kropp är inte gjord för fotboll! Det var en löp boll som jag och en ur det andra laget sprang på, axel mot axel. Stannade till lite, gjorde nog en liten vridning sen kan ni tänka er en hög med torra kvistar som ni trampar på, så lät det i mitt knä. Sen minns jag att jag låg och skrek, smärta! Jag tänkte direkt det värsta, nu är det helt sönder mitt FRISKA KNÄ! De är inte det knät som jag har operera alltså.. Det visade sig inte vara någon skelettskada, skönt. Men dom kunde inte se om det hade hänt något med korsband, ledband eller menisken så ska på återbesök igen..
Men den lilla glädjen som finns nu är ju att det känns bättre, fast inte bra. Går faktiskt OK att gå framåt, men i sidled och vd vridningar känns det inge vidare. Hoppas bara att det är en rejäl "stukning" av knät eller ett uttänjt ledband å inget värre. Men det visar sig...
 
Så nu är man hemma från jobbet denna vecka å nästa vecka har man semester. Skönt. Tanken var ju att vi skulle ner till Ullared på måndag, tror dock inte det blir något av det eftersom jag får så jäkla ont när jag går och står för mycket.. Så att traska runt på Ullared är nog inte optimalt.. Får vi ta en annan gång istället. Vi får njuta utav ledigheten, sovmorgon och bara ta dagarna som dom kommer, jag & min älskade prins! <3
 
Fotboll är världens roligaste sport!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0